ToerfietserOpWegNaarRome.reismee.nl

Op de fiets naar Rome, waarom ?

Ik was een jonge jongen nog, van een jaartje of 15, toen ik op mijn huis, tuin en keukenfiets een fietstocht wilde maken van mijn woonplaats Zwolle naar familie in het verre Maastricht.

Aangestoken door de verhalen van een oom die al een aantal fietsreizen naar verre oorden ( Helsinki, Moskou en Lissabon) had gemaakt, leek mij dat ook wel wat.....hoe ongetraind ik ook was. Op advies van mijn moeder en de familie in Maatsricht heb ik dat plan destijds toch maar laten varen. Maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan en jaren later, na een lange 'voetbalcarriere', ben ik rond mijn 40e jaar begonnen met fietsen op de racefiets. Eerst nog schuchter en alleen korte tochtjes rond Zwolle, maar al gauw ook lid geworden van een Toerclub(Swolland)waardoor de tochten langer werden en de beenspieren sterker.

Ergens in 2007 las ik voor het eerst over de boekjes van Hans Reitsma over de fietsroute van Amsterdam naar Rome ;Reitsma's route naar Rome
Vanaf dat moment wilde ik die tocht ooit ook volbrengen en nadat een poging in 2009 door privèomstandigheden niet door ging, moet het volgend jaar dan toch gebeuren.

Inmiddels ben ik druk met de voorbereidingen ; de fiets is aangeschaft, en een groot aantal overnachtingsplaatsen is al geboekt.
Vanaf nu staan de komende 10 maanden in het kader van trainen voor de reis en genieten van de voorpret..............

Hans

Reacties

Reacties

Aldo van Broekhoven

Een bijzonder lezenswaardig boek is "de filosofie van de heuvel" van Ilja Leonard Pfeijffer. Een Nederlands schrijver die de fietstocht in 2008 met zijn Russische vriendin heeft gemaakt. Het beviel ze zo goed in Italie dat ze er nooit meer zijn vertrokken en nu in Genua wonen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!