ToerfietserOpWegNaarRome.reismee.nl

3e etappe; Vlodrop - Euskirchen (Langs de Roer)

Na een goede nachrust, zoals altijd 5 a 6 uur, en een uitgebreid ontbijt was ik vanochtend weer helemaal klaar voor de nieuwe dag. Tijdens het optuigen van mijn fiets kwam ik nog even aan de praat met de (bijzonder mooie) eigenaresse van de B&B, zij vertelde dat er al vele Rome gangers mij voor waren gegaan en ook bij deze fraaie B&B gelogeerd hadden. Op zich is dit niet zo vreemd omdat het adres genoemd wordt in het routeboek.
Ondanks dat ik probeerde om het gesprek nog wat te verlengen moest de mooie eigenaresse weer aan de slag en ik op weg richting Euskirchen. Nog onder de indruk van de looks van mijn kortstondige gesprekspartner fietste ik al gelijk de verkeerde weg in en strandde op een landweggetje.


De etappe van vandaag voerde mij bijna 50 kilometer lang langs de Roer (of Rur zoals onze oosterburen het idyllische riviertje plachten te noemen) over onverharde gravelpaden. Gelukkig had het gisteren niet zo heel veel geregend en was het pad, op de hobbels en kuilen na, redelijk goed begaanbaar.
Opvallend was de behoorlijke stroming van het water richting Nederland, wat wel aangaf dat ik langzaam maar zeker aan hoogte won. Ongemerkt wordt 100 meter hoogteverschil overwonnen alhoewel de vele watervalletjes voor zich spreken natuurlijk.
Via plaatsjes als Rathem, Linnich en Julich verlaat de route bij Duren eindelijk de Rur, eigenlijk had ik het onverharde pad toen ook wel gezien. Na Duren volgde de Zulpicher Borde, een bijzonder landelijk plateau met de contouren van de Eifel aan de einder.


\"\"


Wat vooral opviel in deze etappe was het toale ontbreken van horeca aan de route waardoor ik vandaag geen enkele koffiestop heb kunnen maken. Gelukkig had ik wat broodjes van het ontbijt meegenomen anders was het nog slecht met me afgelopen....
Natuurlijk had ik onderweg het centrum van Julich of Duren met een bezoek kunnen vereren, maar dat was me telkens net iets te ver van de route en bovendien dacht ik \"er komt vast nog wel iets op mijn weg\'.....dus niet!
Uiteindelijk, na 105 kilometer, kwam ik redelijk op tijd aan bij Hotel Legend in Euskirchen. Bij het inchecken kreeg ik een Gutschein voor 10% korting bij Restaurant Europa aan de Markt. Na een douche en en uurtje rustig aan ging ik maar eens kijken bij dit etablissement waar, volgens de hotel eigenaar, de porties groot, het bier goed en de prijs laag was.


Bij binnenkomst bleek al snel dat ik de enige klant was en uit het accent van de uitbater kon ik wel opmaken dat er vast familiebanden met mijn hoteleigenaar moesten zijn. Toegegeven, het bier was goed, de Jaegerschnitzel met friet kon er mee door en de prijs was ook zonder de Gutschein al laag maar als je helemaal alleen in een restaurant zit vraag je je wel af hoe dat toch komt..........
Met volle buik nog even een wandelingetje gemaakt en bij de Penny Markt (supermarkt) nog even een flesje wijn gekocht, wat moet je dan de hele avond op je hotelkamer behalve dit reisverhaaltje schrijven?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!