ToerfietserOpWegNaarRome.reismee.nl

De route in hoofdlijnen

28 april 2013, over twee maanden is het zover en gaat mijn solo fietstocht van start.
Het valt mij op dat heel veel mensen in eerste instatie denken dat ik via Belgie en Frankrijk naar Rome fiets en telkens hoor ik de opmerking dat de Ardennen me wel tegen zullen vallen,zo in het begin van de tocht.
Ik volg een route door Duitsland en Oostenrijk en daarom geef ik hier voor alle duidelijkheid nog even een overzicht van de te volgen route in hoofdlijnen.

De eerste etappe heb ik zelf uitgezet en voert mij van Zwolle langs o.a.de IJssel en nationaal park De Veluwezoom naar Nijmegen. Na twee nachten in Nijmegen (i.v.m. het concert van Bruce Springsteen) volg ik verder de route van Hans Reitsma.
Langs de Maas richting Roermond en dan zuidoostwaarts richting de Rijn, die bij Remagen wordt bereikt. Vervolgens enkele etappes langs de Rijn tot aan Speyer om dan verder af te buigen langs de noordoost rand van het Zwarte Woud dwars door Baden Wurtemberg naar de Bodensee.
Na de Bodensee zit ik inmiddels in Oostenrijk (Vorarlberg) waar 2 heuse Alpenpassen wachten;
de Arlbergpas(1793 mtr) en de Reschenpas(1520 mtr). Na dit klimwerk daal ik af naar Merano in Italie en vervolgens verder langs het Gardameer in de richting van Verona.
Als ik Verona achter me heb gelaten volgt de Po vlakte alvorens, na Bologna, de Apenijnen volgen (met o.a. de Passo di Ratticosa, 968mtr) en ik het fraaie Toscaanse land bereik. Via Florence en Siena fiets ik dan verder zuidwaarts en hier zullen de temperaturen ongewtijfeld een rol gaan spelen.
Uiteindelijk hoop ik na ongeveer 2200 km de Eeuwige stad te bereiken.

Na enkele dagen in Rome vlieg ik precies 5 weken na vertrek uit Zwolle weer terug naar Nederland.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!